Hizmet Sanattır ! Türkiye'nin Tam Kapsamlı Dijital Ajansı
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Küçük İşletmeler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı?

Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Pazarlaması Neden Önemli?

Dünya nüfusunun yarısından fazlasının sosyal medya kullanıcısı olduğu artık herkesin malumu. İnsanlar alıveriş yaparken, bir hizmet alacağı zaman ya da bir marka ile ilgili merak ettiklerini araştırırken sosyal medya hesaplarına başvuruyor. Dolayısıyla sosyal medya kanalları ve sosyal medya pazarlaması, tüm markalar için önemli hale geliyor.

Tabii ki küçük işletmeler için sosyal medya yönetimi çok daha önemli. Çünkü sektörde uzun yıllardır varlığını sürdüren, kemik müşteri kadrosu bulunan ve başarısını ispat etmiş markalara göre daha avantajsız durumdalar. Peki, küçük işletmeler için sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? Küçük işletmeler için sosyal medya pazarlamasının önemi nedir?

Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Kullanımı

Sektöre yeni giriş yapmış bir marka olabilirsiniz ya da halihazırda yöresel olarak hizmet veren bir işletmeniz olabilir. Sosyal medya aracılığıyla sesinizi duyurmak için büyük bir kitleye sahip olmanıza gerek yok. Ancak sosyal medya yönetiminde büyük kuruluşlara ve dev markalara nazaran daha farklı stratejiler izlemeniz gerekiyor. İşte, küçük işletmeler için sosyal medya pazarlamasında dikkat edilmesi gerekenler:

1-İçeriklere Önem Verin!

Kalitesiz, tekrarlayan ve bilgilendirmeyen içerikler, sosyal medya hesaplarınızın özensiz görünmesine yol açar. Bu yüzden ilk olarak ürünlerinizi veya hizmetlerinizi doğru bir şekilde tanıtacak, müşterilerinizi bilgilendirecek ve fayda sağlayacak içerikler üretmeniz gerekir. 

2-Marka Sadakati Yaratın!

Küçük işletmeler için sosyal medya pazarlamasında dikkat edilmesi gereken bir diğer durum da profesyonel bir imaj çizmek. Eğer değerlerinizden, ilkelerinizden ve hedeflerinizden sapmadan ilerlerseniz markanızla özdeşleşen kullanıcılar da farklı alternatifler arama çabasına girmez. 

3-Rakiplerinizi Belirleyin!

Küçük işletmeler için sosyal medya stratejisi geliştirirken genellikle en sık yapılan hata sadece büyük rakiplere yoğunlaşmaktır. Halbuki sizin öncelikli rakibiniz, sizin gibi küçük veya sektöre yeni giriş yapmış olan firmalardır. 

4-Hedefinizi Belirleyin!

Küçük işletmeler için sosyal medya pazarlaması yaparken önemli olan bir diğer kriter de hedef kitle ve amaç. Sosyal medya pazarlaması ve sosyal medya gönderileriyle neyi amaçlıyorsunuz? Amacınız yeni müşteri kazanmak mı yoksa marka bilinirliği oluşturmak mı? Kampanyalarınızı mı duyurmak istiyorsunuz yoksa sosyal medyada takipçi kazanmak sizin için her şeyden çok mu daha önemli? Hedef kitleniz hangi cinsiyet ve hangi yaş grubu? Bu gruba hangi zaman aralığında daha iyi ulaşabileceğinizi biliyor musunuz? İşte, tüm bu sorular küçük işletmeler için sosyal medya yönetiminde önemle üzerinde durulması gereken konular.

5-Editoryal Takvim Oluşturun!

Düzensiz olarak içerik paylaşımı, özel günlerin atlanması gibi amatörlükler, küçük işletmelerin sosyal medyada geriye düşmesine neden olur. Bu yüzden sosyal medya yönetiminde atılması gereken bir diğer adım, editoryal takvim oluşturmak hatta mümkünse bu iş için profesyonel bir destek almaktır. 

6-Platformunuzu Belirleyin!

Linkedin, Facebook, Instagram, Tiktok, Twitter veya Snapchat gibi pek çok sosyal medya ağı var ama işletmeniz için hangisinin daha doğru bir kanal olduğunu biliyor musunuz? Tüm platformlara aynı anda dağılmak, markanızın çok daha sosyal olduğu izlenimini vermez. Bu yüzden belirlediğiniz hedefler doğrultusunda ve sektörünüzü de göze alarak doğru platformu seçmeniz gerekir. Küçük işletmeler için sosyal medya kullanımında hangi firmalar sayılabilir? Mesela bir butik veya takı mağazanız var diyelim. Ürünlerinizi müşterilerinizle buluşturabilmeniz için en doğru platform tabii ki Instagram olur. Genellikle iş hayatının nabzının attığı Linkedin’de paylaşım yapmak veya daha çok fikir belirtmek ve gündemi takip etmek için kullanılan Twitter’da ürün tanıtımı yapmak, sizin için çok da verimli olmayabilir. 

7-Ekibinizi Kurun!

Küçük işletmeler için sosyal medya yönetimi yaparken ekip kurulmasına gerek olmadığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Sosyal medya yönetimi sandığınız kadar basit bir süreç değil. Bu yüzden bir veya iki kişi dahi olsa bir ekip kurmaya çalışın. Eğer kuramıyorsanız da küçük işletmeler için sosyal medya pazarlaması ve küçük işletmeler için sosyal medya stratejisi ile ilgili olarak mutlaka profesyonel bir ajanstan destek alın. Aksi halde başarılı olamayacağınızı söylememiz gerekiyor…

Etkileşim Etkileşim Etkileşim! – Küçük İşletmelerde Sosyal Medya 

Sosyal medyada var olmak, ürünlerinizi potansiyel müşterilerle buluşturmak, marka sadakati geliştirmek, markanızı rekabete dahil etmek ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız geliştirdiğiniz tüm sosyal medya stratejilerinde öncelikli amacınız, etkileşim yaratmak olmalıdır. 

Sosyal medyada etkileşim olmadan gelişim olmaz. Kitlenizin sesini duyduğunuzu onlara hissettirirseniz çok geçmeden sosyal medya yönetiminde başarı sağlarsınız. Elbette profesyonel destekle bu güzel sonucu, en kısa zamana çekmek sizin elinizde…

[widget-137]

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (850) 532 30 98