- Konu Başlıkları
- Sosyal Medya Danışmanlık Hizmetleri ile En Doğru Sosyal Medya Stratejilerini Üretin!
- Neden Sosyal Medya Kullanıyoruz? – Çünkü Herkes Burada!
- Sosyal Medya Danışmanlığı Hizmetinin Artıları Neler?
- En Çok Kullanılan Sosyal Medya Kanallarında Liderlik Kimde?
- ARKADAŞ, EŞ DOST: FACEBOOK!
- HABERİN VE PAYLAŞIMIN EN HIZLISI: TWITTER!
- E-POSTALARINIZA BAKIN, SOHBET EDİN, YERİNİZİ BİLDİRİN: GOOGLE PLUS
- İŞ DÜNYASININ TRENDİ: LINKEDIN
- ARTIK HERKES PROFESYONEL BİR FOTOĞRAFÇI: INSTAGRAM
- Sosyal Medya Danışmanlığı Demek Doğru Sosyal Medya Kullanımı Demek!
Sosyal Medya Danışmanlık Hizmetleri ile En Doğru Sosyal Medya Stratejilerini Üretin!
Günümüzde her şey anbean paylaşılıyor. Bunda en büyük pay, 2000’li yıllarda ortaya çıkan ve gelişen sosyal medyanın elbette. İnsanların birbirini tanıması, dünyanın bir diğer ucundan haber alması sosyal medya ile daha mümkün hale geldi. Bu büyülü dünya iletişim dışında reklam ve pazarlamanın da ilk duraklarından biri oldu.
Şimdilerde teknolojinin ulaştığı seviye ile sektörel rekabet koşulları arttı ve artık kişi ve kurumlar pazarlama stratejilerini bu koşullara göre belirlemek, tanıtım mecralarını en etkili şekilde kullanabilmek istiyorlar. Şirketler müşterileri ile etkileşime geçmek için Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya kanallarını kullanıyorlar. Artık zaman, bu dünyada akıyor. Dolayısıyla bu dünyada var olabilmek için sosyal medya danışmanlığı hizmetine her zamankinden çok daha fazla ihtiyaç doğuyor.
Neden Sosyal Medya Kullanıyoruz? – Çünkü Herkes Burada!
Son yıllarda daha çok dilimize dolanan sosyal medyanın en önemli özelliği zaman ve mekan sınırlaması olmadan internetin bulunduğu her yerden insanlara ulaşabilmesi. Tercih edilmesinin ilk ve en önemli sebebi bu. İnsanlara ulaşmak, yardım etmek, sorgulamak ve cevap vermek için kullanılan bu sosyal medya uygulamaları, milyonlarca insanı birbirine bağlar. Bu durumun farkında olan firmalardansanız artık profesyonel olarak sosyal dünyanın nimetlerinden yararlanabilirsiniz. Sosyal medya kanalları aracılığıyla firma tanıtım filmi ve reklamlarınızı tahmin ettiğinizden de fazla sayıda insana ulaştırabilirsiniz.
Elbette doğru sosyal medya stratejileri uygulamak koşulu ile… Sosyal medyada uyguladığınız yöntemlerin doğru olup olmadığını nasıl anlayacaksınız peki? İşte tam da bu noktada sosyal medya danışmanı devreye giriyor…
Sosyal Medya Danışmanlığı Hizmetinin Artıları Neler?
Sosyal medya danışmanlık firmaları, hem bireysel hem de kurumsal kullanım için müşterilerine önemli püf noktalar sunabiliyor. Yani sosyal medya danışmanı ile çalıştığınızda;
-
Kendi sesinizi duyurabiliyor,
-
Ürün ve hizmetleri ile ilgili beğeni ve şikayetleri öğrenebiliyor,
-
Sosyal medyada etkili iletişim kurabiliyor,
-
Takipçi sayınızı artırabiliyor,
-
Marka değerini iyileştirebiliyor,
-
Kurumsallık ve itibar kazanıyor,
-
Olumlu geri dönüşler alıyor,
-
SEO çalışmalarınıza katkı sağlıyorsunuz.
En Çok Kullanılan Sosyal Medya Kanallarında Liderlik Kimde?
Firmaların yeni tanıtım araçları olan sosyal medya öğelerine her geçen gün yenisi ekleniyor. Kişisel ve kurumsal reklam çalışmaları için ideal olan bu sosyal medya araçlarından en meşhurları ise yıllık cirolarıyla dudak uçuklatıyorlar. Gelin, sosyal medya ağlarını birlikte tanıyalım!
ARKADAŞ, EŞ DOST: FACEBOOK!
4 Şubat 2004 tarihinde Harvard Üniversitesi 2006 devresi öğrencisi Mark Zuckerberg tarafından kurulan Facebook, insanların iletişim ve bilgi ihtiyacını karşılayan en büyük sosyal medya sitesi.
İlk olarak Harvard öğrencileri için kurulan Facebook, Amerika’daki okullardan sonra dünyaya yayılmıştır. 11 Eylül 2006 tüm e-posta adresleri ile kullanılabilir hale gelen Facebook, günümüze geldiğimizde eklenen pek çok özelliğiyle hizmet vermekte.
Haberleşme ve iletişim kurma temelli olduğu için şimdilerde en iyi tanıtım araçlarından biri olarak kullanılan Facebook, milyonlarca kullanıcıya ulaşıyor. Reklam verme özelliğiyle markaların adını duyurmasını sağlayan bu sosyal medya platformunda video ve görsellerle de etkili reklamlar yapılıyor.
Siz de firmanızın adını duyurmak istiyorsanız öncelikle bir marka danışmanı ile çalışıp;
-
Facebook’a reklam verebilir,
-
Kendinize ait bir hayran sayfası oluşturabilir,
-
Video ve fotoğraflarınızı paylaşabilir,
-
Ürün ve hizmetlerinizi tanıtabilir,
-
Dilediğiniz kadar kişiye davet yollayabilir,
-
Diğer kuruluşlarla iş birliği yapabilirsiniz.
-
Çağımızın en hızlı iletişim platformu olan Facebook’tan hala yararlanmadıysanız elinizi çabuk tutmalısınız.
HABERİN VE PAYLAŞIMIN EN HIZLISI: TWITTER!
2006 yılında Jack Dorsey tarafından geliştirilen uygulama, 25 Nisan 2011 tarihinden itibaren Türkçe olarak kullanılabilir hale gelmiştir. Yeni nesil iletişim aracı olarak adlandırabileceğimiz bu sistem ile kullanıcılar arkadaşlarının tweetlerini ve beğendikleri sayfaları takip edebilirler.
Facebook gibi Twitter da promosyon reklamlar ile tanıtımınızı yapabileceğiniz bir sosyal medya kanalı. Şirketinizin ya da bireysel kuruluşunuzun sayfasını açarak takipçi edinebilir, reklamınızı yapabilirsiniz. Akıllı telefonlara uyumlu bu uygulama ile dünyanın herhangi bir yerindeki kullanıcıya ulaşma imkanınız olur. Ayrıca interaktif kullanıcılar ile yarışmalar düzenleyerek soru-cevap-ödül mantığı ile firmanızın nitelikli bir tanıtımını yaparsınız. En etkili iletişim yollarından olan Twitter’da siz de yerinizi almalısınız.
E-POSTALARINIZA BAKIN, SOHBET EDİN, YERİNİZİ BİLDİRİN: GOOGLE PLUS
Google Plus, sadece bir mail sistemi olarak değil, aynı zamanda sosyal medya platformu olarak da kullanılmakta. Diğer sitelerdeki mesajlaşma, sohbet etme, yer bildirimi, fotoğraf ve video paylaşma gibi pek çok özelliği tek bünyede topluyor.
Dilerseniz siz de bu yeni teknoloji ürününden faydalanarak kendinize bir iş çevresi ve reklam ağı oluşturabilirsiniz. Kullanıcıların sizi görebileceği platformlarda paylaşım yaparak marka değerinizi artırabilirsiniz.
İŞ DÜNYASININ TRENDİ: LINKEDIN
Popüler sosyal medya ağlarının aksine daha kurumsal bir platform olan Linkedin, iş dünyasının öncelikli adresi.
Profesyonellerin bulunduğu bu ağ ile sektörden iş birlikleri ve arkadaşlıklar oluşturmak mümkün oluyor. Çalışanlar, iş arayanlar ve işverenleri buluşturan bu ortak platform, 200 ülkede 135 milyondan fazla kullanıcıya hizmet veriyor. Sosyal medya dendiğinde akla gelen ve en cezbedici alanlardan biri burası.
Firmaların dünya genelinde iş birliği ve etkileşim kurabilecekleri Linkedin’den siz de yararlanabilirsiniz. Yapmanız gereken firmanız ve uzmanlık alanınızla ilgili bir sayfa oluşturarak burada bilgilerinizi ve yeteneklerinizi paylaşmak. Bu sosyal medya ağı ile sektörünüzden diğer firmalarla iş birliği yapabilecek, yatırım ağınızı genişletebilirsiniz. Ayrıca toplu mail aracılığı ile reklamlarınızı paylaşabilir, web sitenizi ve facebook sayfanıza yönlendirme yapabilirsiniz.
ARTIK HERKES PROFESYONEL BİR FOTOĞRAFÇI: INSTAGRAM
Instagram ilk olarak Iphone için yapılmış ücretsiz bir fotoğraf paylaşma ve düzenleme uygulamasıydı. Talep görmesi nedeniyle diğer akıllı telefonlarda da kullanılmaya başlandı.
Şimdilerde 25 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan Instagram ile çektiğiniz fotoğrafa çeşitli efektler uygulayabilir, dilerseniz burada; dilerseniz Twitter, Facebook, Foursquare, Tumblr gibi sosyal mecralarda kolayca yayımlayabilirsiniz. Aylık aktif kullanıcı sayısı 2 milyarı bulan Instagram’da ayakkabıdan parfüme, yemeklerden denize kadar her şeyi yayınlamak mümkün. Kişisel ve kurumsal çalışmaların yayınlanabileceği, ürün ve hizmetlerin tanıtılabileceği, promosyon ve reklam uygulamalarının gerçekleştirilebileceği bir sosyal medya dünyası…
Sosyal Medya Danışmanlığı Demek Doğru Sosyal Medya Kullanımı Demek!
Yalnızca Instagram hesabı açıp paylaşım yapmak ya da Twitter’dan ürününüzü tanıtacak içerikler paylaşmak, kurumsal sosyal medya kullanımı demek sayılmaz. Özellikle sektöre yeni giriş yapmış bir markaysanız doğru sosyal medya kullanımı için mutlaka bir sosyal medya danışmanından destek almanız gerekir.
Hangi stratejilerle ilerleyeceğinizi, ürünlerinizi nasıl ön plana çıkaracağınızı ve hangi reklamlarla nelerden bahsedeceğinizi sosyal medya danışmanlığı hizmeti ile daha kolay kavrayabilirsiniz. Yine sosyal medya danışmanı ile çalışarak takipçilerinize firma ürün ve hizmetlerinizi sergileyebilir, beğenilerine sunabilirsiniz. Ya da afişlerinizi, ürün çekimi hizmetlerinizi yayınlayabilirsiniz. Böylece sosyal medya danışmanlığı hizmeti hem daha çok doğru insana ulaşır hem de satış ve pazarlama hacminizi genişletirsiniz. Sanal dünyanın nimetlerinden yararlanmış olursunuz.
[widget-137]