- Konu Başlıkları
- Mutlaka Ölçümlemeniz Gereken SEO Metrikleri – SEO Stratejilerinizi Gözden Geçirin!
- Temel SEO Metrikleri – Web Sitenizi Çok Yönlü Olarak İnceleyin!
- Organik Trafik
- Anahtar Kelime Sıralaması
- Tıklama Oranı
- Çıkma Oranı
- Sayfa Yükleme Süresi
- Geri Bağlantılar
- SEO Stratejinizi İyileştirebilirsiniz!
Mutlaka Ölçümlemeniz Gereken SEO Metrikleri – SEO Stratejilerinizi Gözden Geçirin!
Bir SEO uzmanıysanız ya da SEO uzmanı olmayı planlıyorsanız SEO metriklerini ve değerlendirmelerini mutlaka öğrenmeniz gerekir. Genellikle pek çok kişi, SEO’daki başarı durumunu ölçmek için yalnızca tıklama oranını baz alır. Eğer tıklama oranı yeterliyse SEO stratejileri başarılı demektir diye düşünür. Aslında, SEO’nun başarısı tüm temel SEO metriklerinin yeterli seviyede olmasına bağlıdır.
Yani anahtar kelime analizi ve rakip analizi iyi yapılır, mobil uyumluluk sağlanır, hemen çıkma oranı düşürülür ve organik trafik çekilirse web siteniz SEO’ya uyumlu demektir. Durumun en kısa özeti bu şekilde, şimdi isterseniz SEO metriklerinin detaylarına göz atalım.
Temel SEO Metrikleri – Web Sitenizi Çok Yönlü Olarak İnceleyin!
Geleneksel pazarlamanın, dijital pazarlamaya nazaran güç kaybetmesinin ilk nedeni, dijitalde yaptığınız işlemlerin ölçümlenebilir ve raporlanabilir olmasıdır. Böylece pazarlama çabalarının etkisini ne derece gösterdiği daha net anlaşılır. Ve bu sayede yatırımlar, çok daha doğru bir şekilde değerlendirilir. İşte, en temel SEO metrikleri;
Organik Trafik
Sponsorlu reklamlara ücret ödemeden, tamamen doğal bir şekilde arama sonuçlarından aldığınız trafiktir. Organik trafik hacminiz her geçen gün biraz daha artıyor ve iyileşiyorsa bu, SEO çalışmalarınızın sonuç verdiğini gösterir.
Organik trafik SEO metriğini gözlemlemek için Google Search Console’daki Performans sekmesine tıklayabilirsiniz.
Anahtar Kelime Sıralaması
Web sitenizdeki anahtar kelimeler, ürünleriniz veya hizmetlerinizle ne kadar alakalıysa bu sizin için o kadar değerli olur. Anahtar kelime sıralamasını takip etmek, doğru anahtar kelimeleri kullanarak SEO performansınızı iyileştirmenizi sağlar.
En temel SEO metriklerinden olan anahtar kelime sıralamasını görmek için Ahrefs Rank Tracker’ı kullanabilirsiniz.
Tıklama Oranı
Web sitenize denk gelen kişilerin tıklama oranlarının yüzdesini gösterir. Yani, 2.000 kişi arama sonuçlarında sayfa listenizi görürse ve 200 kişi web sitenize tıklarsa, o sayfa için TO'nuz %10'dur. Tıklama oranı düşükse bu durum, kişilerin aramalarına yanıt vermediğinizi, alakasız olduğunuzu veya başlık/meta etiketlerin ilgi çekmediğini gösterir.
TO'yu Google Search Console'da "Performans" sekmesinden izleyebilirsiniz.
Çıkma Oranı
En temel SEO metriklerinden biri olan çıkma oranı; ziyaretçilerin web sitenizden ayrılmadan önce görüntülediği son sayfalardır. İyileştirmeler yapabilmek adına insanların sayfanızı görüntülediğin en son sayfayı takip etmek önemlidir. Sayfaların çıkma oranını azaltmak için daha anlaşılır, basit anlatımlı içerikler paylaşabilir, içeriklerde görseller kullanabilir, harekete geçirici mesajlar ve dahili bağlantılarla sayfalarınıza canlılık katabilirsiniz.
Sayfaların çıkış yüzdesini izlemek için Davranış > Site İçeriği> Tüm Sayfalar’a tıklayabilirsiniz.
Sayfa Yükleme Süresi
Site hızı, en temel SEO metriklerinden bir diğeridir. Hem sıralama hem de kullanıcı deneyimi üzerinde etkilidir. Ortalama sayfa yükleme süresi, bir sayfada tüm içeriğin görüntülenmesi için geçen süredir. Bu SEO metriğini Davranış> "Site Hızı" altında bulabilirsiniz.
Geri Bağlantılar
Geri bağlantılar, Google'daki en kritik SEO metriklerinden biridir. Geri bağlantıların kaliteli olması, sayıca çok olmasından daha önemlidir. Yani yüksek kaliteli ve yetkili alanlardan on bağlantı, ortalama veya düşük kaliteli alanlardan gelen 100 geri bağlantıdan daha değerlidir.
SEO Stratejinizi İyileştirebilirsiniz!
SEO’da hedeflerinize ulaşamıyorsanız ya da web sitenizin dönüşümlerinden memnun değilseniz yanlış bir şeyler yapıyor olabilirsiniz. Görünürlüğü artırmanın tek yolu, SEO stratejilerini bilinçli bir şekilde takip etmek ve SEO metriklerini her birini izlemektir. Sektörünüz veya işletme türünüz ne olursa olsun; temel SEO metrikleri sizin için önemlidir.
Eğer bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız SEO uzmanlarından veya SEO danışmanlarından destek alabilirsiniz.
[widget-135]